25:e Mars...

Igår så var följde jag och Elsa med mamma, Diesel och Ace till veterinären, dom skulle vaccineras...
Så har jag tittat på Elsas pass och sett att det står, hmm, va stog det nu då?! Nåt med "until" iallafall så jag tog med passet in till veterinären igen (frågade veterinären den här gången, inte assistenten som jag gjorde sist) och då sa han att hon skulle ha en spruta till, vid 12 veckor, och det är hon ju nu... Så Elsa fick sig en liten spruta...
Och hon var sååå duktig, gick fram till veterinären som satt på en stol och så satt hon där och vevade på svansen och sen var det klart... Hon märkte inte ens nåt :) Så passade jag på att väga henne när vi var där också och hon vägde 15.8 kilo, börjar bli en stor flicka nu :)
Och på onsdag ska vi dit igen, den gången är det dags för Harry att vaccinera sig och Elsa ska få sin första rabiesvaccin spruta...

Så innan vi åkte till veterinären igår så skulle jag klippa klor på Diesel och Ace och när mamma och jag försökte klippa på Ace så nöp Diesel till Elsa, så nu har hon ett liiitet jack precis över ena ögat och ett större jack i mun gipan... Så nu är jag riktigt noga med att torka henne efter att hon har ätit och så...
Jag har ju en kortisonsalva som jag använder när hundarna får sår, men vette tusan om jag törs använda den vid munnen, om hon skulle få det inne i munnen... Men jag ska hålla koll på såret och blir det nåt så får jag åka iväg med henne... Ska be veterinären kolla på det iallafall när vi ska dit på onsdag igen....

Idag ska jag jobba också :) Har längtat tillbaka faktiskt ;P Så nu blir det att jobba torsdag, fredag och lördag :D Så då ska min underbara mamma vara här hos Elsa och Harry, tack mamma <3

Så måste jag ju berätta att jag har faktiskt uppdaterat hemsidan nu också :) Så nu finns lilla Elsa med där, kanske var på tiden :P Ska lägga upp lite bilder också, men det får bli en annan dag... Tar väl ett par månader som vanligt när det gäller mig ;P Tur att jag har Camilla som påminner mig om det ;P För det var hon som påminde mig om att lägga till Elsa på hemsidan, det hade jag helt glömt bort ;P
Hemside adressen: http://sites.google.com/site/enzoochharry/

Så vill jag ha fint väder också, massa sol... Så jag kan ta nya kort på Elsa och Harry... Blir ju såååå tråkigt att ta kort i det gråa vädret...
Fast nu ska jag ju jobba, så solen kan få komma runt 14 på lördag, när jag har slutat :P

Och i helgen har Krister sagt att han ska börja fixa min bil, gissa om jag längtar efter att få åka i min fiiina bil... Saknar den massor, den har ju bara stått i mer än 3 år nu... Så jag hoppas att den är klar till sommaren så jag kan åka... Saknar turbon :P Går ju sååå sakta med bilarna vi har nu :P
Så blir det att fixa till den lite, sätta dit Saabens 20" fälgar och lite så, kommer bli så bra... hihi....

Mina små älsklingar <3




Enzo ~ Vill bara få krama om dig igen och aldrig släppa taget... Saknar dig såå mycket Enzo, vill att du ska komma hem till mig igen <3 Älskar dig så mycket min finaste, underbara Enzo...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hehe, det är ju inte lätt att hålla kolla på alla sidor som man måste uppdatera! ;)

Själv måste jag uppdatera hemsidan min jag också med lite bilder, men det får väl blir nu efter att vi har varit i sommarstugan, så det slipper bli samma bakgrund, haha!



Du får visa upp din bil när vi kommer och hälsar på så jag får se vad det är för något!! ;) Sambon kommer väl att uppskatta det mer som är bil intresserad fniss



Ha nu en jätte bra helg alla 4 + alla katter :P

Så hörs vi nästa vecka igen :)



Kramis

2010-03-25 @ 19:31:23
URL: http://blog.molossers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0