22:a Mars...

Nu är helgen över... den har bestått av årets första grillning :D Vi bjöd hem mamma, Niklas och Sofia (och självklart Diesel & Ace) och så drog vi ut grillen på gården och grillade två stora flintastekar och lax ;P Det var inga fel inte, förutom att ena flintasteken blev inte uppäten, men det var riktigt gott....
Så det blev en hel dag ute på gården med hundarna.... Myyyysigt...

Så har vi varit nere till Qarina och kollat på hennes bil och det var tydligen vattenpumpen som var trasig, så vi får se om det blir Krister som får laga bilen åt henne...

Och så har vi fixat nere i källaren lite också, slängt en massa saker och plockat undan om det skulle bli översvämning nu när snön smälter bort, för det fick vi ju i höstas och då hade vi pool med en 3-4 decimeter vatten i två av rummen (dom som ligger längre ner än resten av källaren) och det var ju mindre kul... Vilket fredags nöje vi hade då... Men den här gången ska vi vara förberedda :P

Så skulle vi ju ha åkt och tittat på en bil också, en Buick Skylark från 69, men det hann vi inte med... Får se om vi hinner det nu i veckan eller om vi struntar i det, vi har ju hittat en skitsnygg Dodge Charger också, och jag tror nästan att den är mer intressant :P Fast lite långt bort, Skylarken bor ju nästan granne med oss, på andra sidan sjön bara :) Vi får se hur det blir...

Så har jag tänkt i flera flera dagar nu att jag ska ta kort på Harry och Elsa, men det har inte blivit av, slarviga mig! Men jag ska skärpa mig, lovar...
Men det har varit så mycket nu med jobb och allt, man är ju helt slut när man kommer hem, haha... Men det är kul... Till helgen ska jag jobba igen... torsdag, fredag, lördag blir det den här veckan...

Nu ska jag snart väcka på mina vovvar och ta med dom ut en sväng innan vi ska åka och hämta min mamma och åka till affären och sen till vårdcentralen med lilla mamsen...

Och jag måste berätta... Elsa är såå lättlärd och så duktig... Hon fattade riktigt fort att hennes namn var Elsa, så har vi tränat inkallning så det kan hon och kommer i en väldans fart när man ropar "Elsa kom", så kan hon Sitt och Ligg och så är hon så duktig och tittar en i ögonen innan hon får godisen... Så det tar sig ;P Funderar på vad jag ska lära henne mer... Jag tänker iallafall inte lära henne "tass" för det misstaget gjorde jag med Harry :P Och nu vevar han hej vilt med tassarna om man är för långsam, haha... Men jag har lärt Harry höger och vänster nu för ett tag sen och sen dess är det lite mindre vevande på honom :P

Men Elsas kissande är det nog inte bra med... Hon kissar hela tiden när hon är vaken, man hinner inte ens in med henne förrens hon kissar på golvet... Så när jag ska med mamma in och vaccinera hennes hundar så tar jag med Elsa så dom får titta på henne... Men på nätterna är hon duktig iallafall, är max en kissfläck, men oftast inte nån och så blir hon ju så glad när hon ser att jag är vaken så då kissar hon på sig... Men det gör hon hela tiden så fort hon blir glad, när nån kommer...

Nu ska jag göra mig iordning för att åka ner till mamma...



Enzo ~ Saknar dig så mycket min älskade <3

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad kul att Elsa också är så lättlärd, hon kommer lätt att äga hela valpkursen, hehe!!!

Hoppas den blir av för också snart :)



Gjorde som du brukar göra idag, tog en blöt handduk och gjorde ren Ferdinand, jädra lortgris, haha! :P

Får se om det blev bra sen när han torkar ;)



Kramis

2010-03-22 @ 15:33:20
URL: http://blog.molossers.se
Postat av: Elvira

Hej!



Måste bara kommentera, fy vilken rolig bild du har till vänster i spalten, där hunden ligger på rygg! Hahaha, härlig blogg:)



Mvh Elvira

2010-03-23 @ 13:26:56
URL: http://www.bace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0