Ny opererad...

Ja nu har dom opererat Enzo... Så han har ett ca 12-13 cm långt igensytt sår ovanför vänstra fram benet...
Och jag fick inte veta något mer än sist, utan veterinären sa bara att han skulle ta det väldigt lugnt för benet kan ju gå av...

Och tack mamma för att du följde med mig... <3

Så nu är det bara att vänta tills provsvaren kommer om ca 10-15 dagar... Dom skulle ringa den 1:a oktober, men dom visste inte om provsvaren skulle ha hunnit komma till dess... Så det är väl bara att vänta och se...

Det var iallafall hemskt jobbigt att lämna Enzo hos veterinären... Jag har ju aldrig lämnat någon av mina hundar så där förut, bara till sånna man känner, men aldrig mer än ett par timmar...
Men han följde så snällt med sköterskan som kom och hämtade honom, eller ja.. hon följde väl mer med Enzo =P
Det var iallafall tur att han inte tittade bakåt mot mig för då hade jag inte låtit dom tagit med honom... Min lilla gubbe...

Harry undrade nog när mamma och jag kom ut i bilen utan Enzo... Han tittade väldigt konstigt på oss när vi satte oss i bilen och åkte iväg utan hans storebror...
Men han fick en hel dag i Karlstad.. Med en massa nya och spännade lukter... Han träffade på kossor också, men inte ett ljud sa han... Tur var väl det =P
Sen var vi inne på djuraffären och köpte ben till Harry... Men det kunde han ju inte äta när hans bror var på operation... Så det låg kvar helt otuggat... Så var vi på Hööks och köpte leksaker till vovvarna också.. Och det var roligt att leka med när vi kom hem iallafall, när storebror var hemma =)

Det bästa på hela dagen var iallafall när vi fick hämta Enzo och han kommer ut helt lullig och vinglar fram till mamma och mig och överöser oss med pussar... Enzo som aldrig pussas annars, bara när han blir riktigt glad.. Då kom tårarna i ögat igen... Min lilla snutt...

Sen hemma så tyckte Enzo att det var pest och pina att ha "tratt" på sig... Så när vi skulle gå ut och kissa så tänkte jag att då tar jag av tratten... Det gick ju bra tills den skulle på igen... Då kom Enzo på att den ska jag INTE ha på mig igen... Så han bet och morrade åt tratten så det slutade med att jag fick sätta mig lite försiktigt över honom och hålla för ögon och mun och Krister fick trä över tratten... Det gick ju ganske bra, efter ett par bitmärken i tratten och lite skratt åt godingen... Kändes verkligen skönt att få skratta lite åt Enzo och hans idéer som han alltid har...
Sen har han gnällt heeeela natten för att han var tvugen att sova med tratten på sig... Så här har vi inte fått sova inatt.... Tur att Krister kunde sova iallafall... Ibland önskar jag att jag också kunde sova även om bomben skulle slå ner, för jag vaknar för minsta lilla... Men jag satt här i natt på golvet med Enzo... Så fick vi sova lite imorse istället... Enzo var väl helt slut då efter en hel natts gnällande...

Nej, nu ska jag ta hundarna och gå ut en stund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0