8:e September... Fin räv

Igår kväll när vi kom hem så stog det en räv på "vårat" gärde, just då höll det precis på att bli mörkt så man såg honom inte så bra, men förut när Harry och jag var ute och skulle gå en liten promenad så kom räven ut springandes från skogen mitt framför fötterna på oss och så stannade han och kollade på oss tills Harry skällde... Och han var såååå fin, absolut ingen skabb räv... Och inte verkar han var rädd heller... Så nu har vi både en räv och en älg som troligtvis bor på våran tomt och en död grävling har vi också, nere i bäcken, så om det är någon som törs ta bort den döda grävlingen så är det bara komma förbi ;)

Igår så var vi till Ribboda Mc i Mullhyttan, Kristers lyktkåpa hade äntligen kommit... Så efter att vi kom hem så var det bara ut i garaget och sätta dit den på crossen också, så nu ska bara lysena kopplas också, så att det funkar...

Idag har jag hunnit med lite grann, jag har hängt upp mina kläder, trodde verkligen inte att jag hade så mycket kläde *puh* det fick inte ens plats i min JÄTTE garderob ju... Så vette fan hur man ska göra =) Och endå har jag slängt en massa också... 
Så har jag varit ute och plockat lite äpplen och gjort en äppelpaj också, men vette tusan hur det smakar *haha*... Men mamma får väl ta och komma och säga vad hon tycker, hon gör ju paj hela tiden =P

Nej, nu är det dags att ta och göra lite köttfärssås och spagetti också innan Krister kommer hem från jobbet, så kanske han kan hjälpa mig att få upp gardinstängerna idag också... Jag sa att jag kan ju fixa det själv om han ger mig spik och hammare, men då blev man totalt dum förklarad... För här skulle det inte hammras nåt, det ska borras, sättas i plugg och skruv... *puh* va omständigt det ska vara då... =)

Ha det så bra...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Å du, pajen var jättegod! Den får du bjuda på igen!

Jaja, det är typikt karlar vet du...alltid sååå omständiga, vi kvinns klarar oss bra men hammare & spik! Du är allt mammas flicka du, hihi...



Love you!

2009-09-08 @ 20:20:48
URL: http://ankislillavarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0