25:e September...

Skönt med lite helg...

Igår var jag ju med lillebror på körlektion, det gick ju faktiskt riktigt bra, tror han var bra nervös =P Fast det hör väl till första gången...
Sen till veterinären... Så nu har jag tid för stygntagning på fredag nästa vecka, och då slipper han förhoppningsvis tratten också.... Så frågade jag om Enzos medicin också... Hur jag skulle göra med kapslarna som han ska ha 2½ av... Så dom sa att jag helt enkelt får dela på en kapsel om dagen och ge halva... Så det har jag gjort nu, och Enzo tycker verkligen att det är skit att få pluvret i munnen... Men jag försöker stoppa ner den öppna kapseln så långt ner jag kan, men han får väl ändå upp lite pulver... Stackarn...

Idag blir det att åka in till Örebro en snabbis... Ska köpa grejer till mammas bil och lite annat som kanske behövs =P Vi måste köpa grejer till att sätta upp staketet med också...

Sen hade jag ju tänkt att gå på Åtorpsmarken imorrn, men det skippar jag... Så ska vi försöka flytta ut allt ur lägenheten också...

Så har vi börjat få lite ordning i huset också =) Känns skönt... Inte en massa grejer som är ivägen längre, så Enzo kan ju till och med ta sig fram överallt med tratten...

Sen vet jag inte vad mina djur håller på med... Det är precis som om dom försöker jävlas med mig på nåt sätt... Enzo har ju problem med kissandet igen och det istort sett droppar när som helst vart som helst, då har Harry kommit på att det är helt okej att kissa på golvet inne... Så honom har jag skällt på ett par gånger nu så att han kryper iväg och piper... Men inte fan hjälper det...
Bosse har kommit på att han kan inte gå på lådan utan han kissar i hålet på golvet vid duschen så man får gå och spola där hela tiden... Så river Bosse och Quattro allt som står ivägen för dom... Och vattenglaset dom har får jag torka efter flera gånger om dagen för att dom välter ut det.... Och Simona har blivit knäpp... Från att inte våga göra nåt, så har hon blivit helt galen och bara springer runt och skriker och levedr fullständigt rövare med Quattro... Och hon är ju steriliserad så hon ska väl inte hålla på så??

Det är bara lille Budweiser som är lika go som alltid, han bara myser och flyter med han... Gosegrisen...

Så det är full fart hela tiden här nu för tiden...
Och Enzo som är såååå busig, men måste vara lugn hela tiden... Han får ju inte göra nåt...

Igår tog jag av honom tratten en stund... Och så fick dom ett varsitt grisöra... Och va han mös... Så passade vi på att klippa klorna och tvätta öronen...
Men det var inga problem att få på tratten igen =) Så nu ska jag ta av den ett par gånger om dagen så att han kan ta sin "gos" (mjukisdjur) och mysa lite...

Nej, nu är det dags att göra iordning sig lite... Ska ju iväg på Communicare...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0