11 September...

Igår klättrade jag här ute i äppelträdet med äppelplockaren och lyckades få ner ett par äpplen så det blev en paj... Sen satte jag igång med ogräset, men det tar ju sån satans tid.... Efter en stund kom min lillebror Magnus hit till mig och strax efter det kom mamma...
Magnus och jag gick upp mot crossbanan och hittade ett par kantareller...
Sen målades det och fixades... Sen kom pappa på fyrhjulingen och hämtade lillebror...
Sen efter att Magnus hade åkt hem så tog mamma och jag en sväng till Mulles, som vanligt hittade inte jag nåt, men mamma gjorde det iallafall...

Sen åkte vi till affären och köpte grejer till tacos, och hem och röja lite och rensa ogräs igen... Och mamma gick in och gjorde mat... Efter maten var vi så mätta att vi knappt orkade nån paj alls, så det blir att få äta pajen idag istället....

Hundarna låg ute på altanen halva dan igår, det tyckte dom var toppen... Sen var Harry och jag och busade på gärdet också... Och Enzo han vill bara ligga ute på gräsmattan och softa han... Min lilla gosegris...

Idag så skulle Krister hämta sin mamma efter jobbet hon ville komma hit en stund... Sen när vi skjutsar hem henne blir det väl att ta med lite grejer från lägenheten... Sen tänkte jag att jag skulle komma iväg och hämta skåpen hos mamma också, så jag kan börja plocka in lite grejer i dom... Så jag får undan lite grann... Får se hur det blir med den saken...

Så måste vi iväg och köpa lite brädor också, så man kan snickra ihop en grind... För vi har ju planer på att försöka få upp staketet i helgen... Fast om vi lyckas få upp hela staketet på en helg vet jag ju inte...

Nej, nu blir det duschen, sen ut och fixa lite...
Ha en underbar helg allihop...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0