Min älskade lilla Enzo...

Igår kom mamma hit till mig, för jag var så ledsen... Tack mamma för att du finns hos mig <3
Sen när Krister kom hem från jobbet så skulle mamma och jag in med Enzo till veterinären och tömma vätskan i hans sår...
Då diskuterade mamma och veterinären det här med "tiden" på torsdag eller fredag, och då frågar veterinären "-Är det verkligen så bråttom då?"
Jag blev helt ställd och tänkte "va fan säger han?"
Men tydligen så får Enzo leva med oss ett tag till, han sa att det kan ta 1 vecka eller 5 månader osv... Men Enzo är inte så sjuk så att det måste ske nu...
JAG FÅR HA MIN ÄLSKLING KVAR<3<3<3<3
Så så länge Enzo klarar sig utan alla starka mediciner och han mår bra och är framåt (Busar, äter osv...) så kan han leva med det här...

Gissa om jag blev glad... Jag har till och med kunnat sova i natt...

Min älskade Enzo... Han är det bästa som finns... Nu ska jag gå och krypa ner till mina godingar i sängen...

ÄLSKAR DIG ENZO <3

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hejsan!

Men vad är det för veterinärer, först får man inte provsvaren, sen ska man ta bort hunden så man inte ska behöva vara med när benet går av och hunden kommer att få ett oerhört lidande, sen är det inte så bråttom...

Jag är chockad, får det gå till så, är det samma veterinär som sett bilderna och gett provsvaren, som nu bestämt att hunden får leva utan risk för att benet kommer att gå av, låter ju sjukt ???

Förstår dom inte att i detta läge är det ju matte och husse som blir att må hur dåligt som helst, att inte veta nåt?

Är iallafall glad att Enzo får vara med och förgylla era dagar en längre tid än vad vi trodde härom dagen =)

Många kramar Jenny och Vovvarna

2009-10-07 @ 07:33:56
Postat av: Linda

Det är tre olika veterinärer... En som opererade Enzo och han är sjukskriven, så då fick jag en annan veterinär som skulle tala om provsvaren, och det var han som sa att vi skulle ta bort Enzo, han har aldrig ens träffat Enzo...

Sen våran veterinär i Karlskoga som inte kunde förstå hur han som ringde om provsvaren kunde säga att vi skulle ta bort Enzo...



Aldrig mer solstaden i Karlstad säger jag bara... Jag tror inte alls att dom får göra såhär...



Men jag är sååå glad att jag har dom i Karlskoga, dom känner ju Enzo och har träffat honom dagligen nu i lite mer än en vecka... Så jag litar på dom... Provsvaren har skickats till dom i Karlskoga eftersom det var där allt började, med den brutna tån du vet.. Det var ju då vi blev iväg skickade till Karlstad och då hittade dom tumören...



Kram på er...

2009-10-07 @ 10:05:39
URL: http://bigbeauties.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0