7:e Oktober...

I måndags var vi ju inne med Enzo till veterinären och tömde vätskan... Då öppnade dom upp en rätt så stor öppning så att det skulle rinna ut av sig själv... Och det fylldes inte upp nåt, förrens inatt och nu har öppningen läkt igen också... Så det blir väl att ringa veterinären imorrn bitti och få åka in och tömma igen innan helgen...

Annars igår när Krister kom hem från jobbet så tog vi hundarna och blåste in till Örebro... Var tvugna att köpa bromsbelägg, för dom är helt slut, det skrapar som tusan när man bromsar, så snart har vi inga bromsar... Så väl inne på biltema så fanns det såklart 2 att välja på, så jag frågade Krister vilka vi skulle ha... Det vet inte jag svara han då... Så det var bara att köpa båda då =/ Så köpte vi nytt avgassytem till bilen också, låter ju lite mycket, och jag blev ju stannad av polisen förra veckan och då sa dom att det är dags att fixa avgassystemet nu =P
Sen när vi kommer ut till bilen, ja då startar inte biljäveln och klockan var 7 minuter i 19 och dom stänger 19 så det var inte så mycket bilar där... Men Krister fick tag i nån som ville hjälpa oss att putta igång bilen... Så Krister hoppar in i bilen och jag går bak och ska putta och då säger den där killen som Krister fick tag på "Ska du putta?" och tittade konstigt på mig... Klart som fan jag ska putta, det har jag väl gjort 1000 gånger nu... Han såg lite förvånad ut, men det gick bra...

Sen har ju våran bil levt ett eget liv på sista tiden, gjort jätte starkt ljus, vevat som tusan med vindrutetorkarna, gasar av sig själv osv... Så Krister kom på när det var 2 minuter innan stängning att han skulle ha en laddningsregulator... Så in och köpte det... Sen hemåt, stannade vi Max i Karlskoga på vägen hem också =) Gott...

Sen imorse då... Jag då har det ju blåst som tusan ute så våra grindar har blåst konstigt, inte bra, så nu blir det att fixa dom när Krister kommer hem sen...

Och vi har ju sagt hela tiden att det måste bo en älg i våran bäck, för det är helt ner plattat och någon äter upp våra äpplen... Och i måndags morse när Enzo och jag var ute så brakade det till nere i bäcken, precis där jag och Enzo stog... Och upp kommer två jätte älgar, så jag in till Krister och berättade att det bor TVÅ älgar i våran bäck inte en som vi trodde... Så när han och jag skulle gå ut och titta på dom så stog dom där två jättarna där på gärdet med ytterligare en älg som var både hals och huvud högre än dom två som jag såg... Så det bor TRE älsgar i våran bäck... Åh fy fan... Hoppas dom inte blir arga på mig när jag äter upp deras äpplen, det blir nog till att mata dom där, så kanske vi kan komma överens =S

Nej, nu kallar tvättstugan på mig, sen ska jag gå ut på gården och busa lite med mina pojkar...



ENZO, världens finaste lilla pojk... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0