19:e Oktober...

Nu har jag inte uppdaterat på ett tag igen... Och det händer saker hela tiden här tycker jag =P

Iallafall så i fredag skulle Nicklas och jag till Örebro med Communicare, det gick ju mindre bra...
Kanske ska börja från början istället...
 Det började iallafall med att det var svinkallt när vi vaknade, sen skulle jag spola varmvatten och det var iskallt... Japp, då hade oljan tagit slut =/
Så iväg och skjutsade Krister till jobbet, sen ner och hämta Nicklas, sen när vi skulle åka, så var det jag, Nicklas och nån annan stackare som skulle åka i min bil *haha* Utan avgasrör och blanksletna sommar däck i snöstormen och allt... Aja, vi körde iväg mot Örebro, när vi kom vid våtsjön så orkade inte bilen riktigt, jag växlade ner och hastighetsmätare (och farten såklart) bara sjönk... Så jag frågade Nicklas och den andra killen om vi skulle fortsätta eller vända, "Äh, kör på!" sa dom, så det gjorde vi, sen hoppade bilen lite, s då vände vi... Så tog vi Kosia tillbaka och tur var väl det, för så fort vi hade svängt av stora vägen så hoppade bilen enda fram till Mölle, där fick vi stänga av och ringa Krister, så han fick komma och bogsera oss hem till mamma.... Vilken färd =P Så det blidde inget Örebro för oss =P

Och igår skulle vi koppla in pelletsbrännaren, det var en mindre rolig historia =( Inte för pelletsbrännaren, utan för att vi körde på en kisse =´( En svart jätte fin katt, den kom ut precis vid framhjulet på våran bil och Krister hade inte en suck att hinna bromsa och ändå som körde han bara i 40-50 km/h... Jag blev ju som vanligt helt ja jag vet inte vad, men jag klarar inte riktigt sånt här... Så Krister hoppade ur bilen och kollade på katten och så gick han in till dom i huset bredvid och det var deras katt, men dom verka inte bry sig så mycket... Gubben som kom ut sa bara "Ja, sånt här händer ju när man har utekatter"... Och jag mitt dumma nöt, gick ut ur bilen för att kolla varit Krister tog vägen och fick se kissen och det ena ögat hade pluppat ut, det var nog det värsta jag sett tror jag... Och jag ser det framför mig hela tiden, och gissa om jag knappt törs köra bil nu... Kollar efter katter hela tiden, jag var så inne i dom här katterna förut som jag knappt såg rådjuret som stog i vägkanten när jag skulle åka hem förut...
Men iallafall så behövde inte katten lida, den dog direkt... Men fy fan va hemskt det var... Men lilla kissen jagade väl nåt och sprang ut i vägen...
Jag ska aldrig släppa ut mina katter, tänk om nån skulle knacka på dörren och säga "Jag tror att jag har kört över din katt" det skulle jag aldrig klara av... Det är bättre att dom får vara inne så jag vet vart jag har dom...

Och tillbaka till pelletsbrännaren då... Ja, Johan och Birgitta kom hit, för Johan skulle hjälpa Krister och koppla in brännaren... Och när det var klart så visar den lilla jäveln (pelletsbrännaren alltså) en massa felkoder hela hela tiden! Men på kvällen fick Krister fix på den... Men så imorse så var det svinkallt här inne igen =/ Och nu vill den inte riktigt, men jag kanske inte är den bästa att låta pillar med det där heller... Så jag drog på elen istället... Men inget varmvatten fick jag för det, för det tar ju ett bra tag när pannan är iskall... Då det var bara att hoppa in i duschen i iskallt vatten, det blev en snabb dusch kan jag lova =P

Nej, nu har jag inte riktigt tid med det här längre, ska fixa lite och gå ut med hundarna och så...

Kommentarer
Postat av: Tanten

Fy så hemskt med katten.



Hoppas ni får fart på värmen snart

2009-10-20 @ 20:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0