Helgen...

Ja, helgen började ju redan i torsdags =) Skönt med långhelg...

I torsdags så ringde min pappa och skulle låna några verktyg av Krister, han skulle byta kamkedja på 4-hjulingen... Så vi åkte dit och lämnade dom och pratade en liten stund =)
Sen åkte vi iallafall till Robban och Jenny, och när vi kom dit så höll dom på och grillade för fullt, men vi hade ju redan ätit (pizza) för att vi var tvugna att komma lite senare, för vi kunde ju inte lämna hundarna hur länge som helst, så vi kom väl dit vid halv 9 eller 9 på kvällen...
Sen satt alla runt brasan och pratade en massa och riktigt varmt och skönt var det... Sen runt 12 så började folk gå in i huset och en del åkte vidare eller hem... Så tillslut var det bara Krister, jag, Robban och Danne kvar så efter ett tag skickade Rosita sms så då åkte vi också hem, för Krister hade lovat att skjutsa hem Rosita och Jonas från Åtorp... Så vi åkte väl hemåt vid ett tiden... Krister skjutsade hem mig till hundarna, som blev överlyckliga när jag kom hem =) Och sen åkte han till Åtorp och skjutsade Rosita och Jonas till Degerfors...
Sen när han kom hem igen så var det bara att gå ut med hundarna... Och dom var så trötta så dom orkade knappt gå ut ju =P Men det blev allt en liten sväng iallafall...

Sen på fredagen så åkte vi ut i skogen med pojkarna så att dom fick springa och busa en massa... Och så badade dom i bäcken igen och den här gången gick vi längre bort längs med bäcken och Enzo får syn på en massa massa pinnar och rusar dit och jag skriker "NEJ, stanna!" för jag såg att det han rusade mot var ett bäverbo, kanske inte så smart att ta dom pinnarna... Och som tur var så vände han och kom tillbaka =) Passade på och tog en massa bilder också... Men som vanligt så har jag inte lagt in dom på datorn än... Men det kommer =P
Sen åkte vi till min pappa och fikade lite, farmor och Dick var där också, kul att träffa dom =) Det händer ju inte så ofta tyvärr =/ Sen hemåt till hundarna igen och sen tog vi med dom till mamma och så grillade vi, flintastek *Mmm*

lördagen så testade vi förtältet till husvagnen =) Sen kom Krister på att vi skulle lägga i båten =) Så vi åkte iväg till pappa och hämtade båten och alla grejer till den, sen till Statoil och tankade =) Sen la vi i den i stora Degernäs... Så var det ju det här med att starta den också... Första batteriet dog, sen kom det en båt som vi fick starthjälp av, men den ville inte slå på sin motor, för han sa att det inte behövdes, så dog hans batteri också... Så Krister åkte och hämtade Nicklas batteri i hans bil, och det dog ju självklart också... Då kom han på att dom skulle ta starthjälp av våran bil, så han körde ner den till vattnet och så räckte inte startkablarna (vi hade 2 stycken ihop kopplade) så Krister åkte iväg till jobbet och hämtade ett par till, sen när han kom tillbaka så kopplade vi på alla 6 kablarna och vips så startade båten =)
Sen åkte dom iväg och jag tog båtkärran och åkte hem till mamma, sen dumpade vi båten där och Krister hem mig och iväg till Johan med båtkärran =) Sen blev det en pizza på kvällen =P

Sen igår (söndag) så vaknade vi jätte sent och jag fick lite smått panik =) Ut med hundarna och sen tvätta, diska och städa lite här hemma... Sen åkte vi till mamma och klippte klorna på hennes hundar, hällde öronrens i Ace öron och tog bort en fästing på honom också... Sen i till Karlskoga, först Lidl och köpa lite dricka, sen Willys och handla lite, sen hem med Sofia till henne...
Sen var det bara att åka hem och hämta hundarna, sen till mamma igen, Krister och Nicklas skulle åka båt och jag och mamma skulle åka till affären, sen skulle vi gå ut på promenad med alla vovvarna... sagt och gjort =P

Just ja, jag glömde ju en sak... När vi skulle lägga i båten och Krister skulle åka till jobbet och hämta startkablar, så var det någon som sköt (troligtvis luftpistol/gevär) rätt på sidorutan fram, där Krister satt och hade rutan nervevad... Vad är det för jävla idiot !? Hade det varit jag som hade kört så hade jag kört över den jäveln, utan tvekan! Men det är ju jag det =P
Så nu kan ni ju anmäla mig för att jag skrev det också, ni som alltid klagar på vad jag skriver och inte skriver!!!!

Fick reda på i fredags också att det inte blir nån hamsterutställning för mig den 9:e maj =( Jätte tråkigt, för det hade verkligen varit jätte kul att åka dit... Men men... Den i Hallsberg ska jag iallafall på, för då har Krister lovat att han kan ta hundarna...

Idag då... Ja, jag ska städa, eller ja, dammsuga och skura golven iallafall... Sen blir det ett par promenader också då som vanligt... Sen får jag se vad det blir för nåt jag hittar på...

Hoppas att ni har haft en bra helg =)
Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du har ju en fin ny kamera...jag springer ju runt med min mobil =)...fast jag kommer ju knappt ihåg att ta med mig den, så hur skulle det bli med en kamera oxå???? Ajajaj...det skulle aldrig gå, hihi!



Kram kram

2009-05-05 @ 14:06:30
URL: http://ankislillavarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0