Helgen...

Ja, helgen då...

I fredags så åkte vi och hämtade mamma och Nicklas, sen bar det in till Karlskoga, det skulle ju shoppas dop present =) Och Krister skulle ju och prata med banken och Nicklas skulle till den andra banken =)
Mamma hittade sin dop present direkt, jaha... Och där stog jag utan... Sen gick vi iallafall in på lite klädaffärer, och inte hittade jag nåt (till mig själv) där heller =/ Men hittade lite till mammsen =) Sen kom Sofia och då gick hon och jag och kollade lite, till Smycka och kollade efter dop present (där mamma och jag var tidigare och hittade hennes present) och så stog vi där i fönstret och tittade och så såg vi det jätte söta smyckeskrinet, så då köpte vi det =) Och när vi stog där inne och skulle betala så såg vi ett smycke med Kim´s månsten, så det var nära att vi ångrade oss, men vi tog smyckeskrinet iallafall, som tur var... För det var en av dom andra på dopet som hade köpt ett smycke med månsten...
Sen efter stan så åkte vi till mamma och lämnade av Nicklas och Sofia, sen ut i skogen och visade mamma huset som vi har tittat på och som vi bara VILL HA!! =P Och mamma ville visst ha en hel del saker där =/ Men det kan du glömma =P

Lördagen då... Började med med att vi gick ut med hundarna... Sen var det hemåt och göra sig iordning inför dopet =) Krister och Nicklas skjutsade dit oss, dom vill inte följa med =( Så dom skulle åka ut i skogen med våra hundar och koppla in baslådan i bilen (Den är inte kvar i bilen vi tog in den igen när vi kom hem på kvällen, så nu behöver ni inte bryta er in i bilen, för det finns inget att ta i den!!)  så att vi skulle ha lite ljud i inför kvällen i Karlstad...
Dopet gick bra och det var så fint och lilla Kim bara skrattar och ser så söt ut hela tiden =) Efter dopet skulle vi till församlingshemmet =) Där vi fick jätte god tårta och så öppnades det presenter sen =) Och helt otroligt att det inte var nån som hade köpt lika presenter... Fast det var ju bra =)
Dopet var jättefint Anna =)

Senare på kvällen så krånglade det ju själv klart med baslådan, men det var snabbt fixat så vi åkte in mot Karlstad, vi var väl där vid 7 tiden, vi åkte bara förbi bilarna först (skulle ju till Burger King och äta först) och det var alla lite bilar där, det skulle ju hålla på mellan 18-21 så vi skulle ju hinna åta först... Sen när vi väl åkte till alla bilarna, så mötte vi en S80 som sladdade ner i diket *HAHAHA* vilken klant! Men han gav inte upp sladdandet för det, han höll på att sladda in i oss också, så Krister fick köra ut på gräset =/ Sen när vi kom fram till bilarna var det kanske 10 bilar kvar =/  Så vi åkte igen... Och tog ett varv på stan i Karlstad, men det var inte bättre där...

Så vidare till Kristinehamn och då mötte vi en massa fina bilar som var påväg till Karlstad, så vi åkte nog hemåt för tidigt, vi tog ett varv på stan i Kristinehamn, men det var dött där också, in till Ica Maxi och köpte en skiva, sen vidare till Karlskoga... Där fanns det kanske 3 bilar på McDonald´s/Max parkeringen så Krister gasade vid en av bilarna och jävlar va dom glodde, pinsamt värre med den inte fina bilen =S Sen åkte vi till Peter och Anki en stund, dom är allt bra roliga dom där =) Höll på att skratta ihjälv mig flera gånger... Deras Charlie (deras ena hunden) var lite hängig, men han hade legat ute i solen i flera timmar, så jag sa att han han kanske fått solsting eller att han inte mår bra helt enkelt, kanske förkyld, ont i huvudet eller vad som helst... Men nej, han var påväg att dö, det var dom helt säkra på =/ Men han hade bara varit det den dagen... Ojojoj, dom är allt roliga =) Vi var väl där i ca 2 timmar, sen åkte vi hemåt... Så ut med hundarna när vi kom hem och sen var klockan 12 så det var väl dags att titta lite på TV....

Söndagen.... Ja, den började med att vi åkte ut i skogen med hundarna, sen när vi kom hem så åkte vi till Krister´s jobb och polerade kanterna efter att vi hade lackat på Anna´s bil,det blev okej faktiskt.... Men hade det varit min bil hade jag allt velat göra det 10 gånger bättre =P Men det fick duga, Krister var nöjd iallafall =)
Sen ner till mamma och skjutsa henne till affären... Och hon är inte lite fräck heller... Jag hade en mjukglass med mig och så frågade hon om hon fick smaka, nja... jag som är lite glassberoende ville ju ha min glass för mig själv =P Men efter en hel del tjat så skulle hon få smaka en liten snutt då och mer än halv glassen försvann =O Tala om stor i käften =P
Efter det så åkte vi hem och städade ur frysen och kylskåpet... Så nu håller vi på att frosta ur frysen och smarta Krister då har inte stängt av frysen, det kom han på imorse... Jag som frågade flera gånger om han hade stängt av, ja då sa han...
Och vi hade en massa bröd i frysen också... Så på kvällen tog vi hundarna och gick ner till huset längst bort vid mamma och mata fåglarna och Harry blev som galen "fåglar överallt" Harry som älskar fåglar =) Sen kom mammas kompis Anneli med sin hund och gick förbi och Enzo fick inte hälsa så han tänkte inte följa med oss hem, för han skulle minsann till Anneli, men då hade ju hon gått för en stund sen... Lilla gubben då...

Ojojoj, det känns som om det här blev långt, skulle ju få plats med bilder också, men det orkar jag ändå inte lägga in nu, så det får bli senare eller imorrn =)

Nu ska jag göra iordning mig och gå ut med hundarna, skulle möta mamma också och gå till banken innan 3 och så måste jag städa här hemma idag, pust!

Hoppas att ni har haft en bra helg =)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vadå! halva glassen???? Det var ju bara en lite snutt kvar på struten o jag tog halva slurp



Tack för idag, gulliga ni!



Kram kram

2009-05-18 @ 19:55:34
URL: http://ankislillavarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0