13:e Maj....

Underbart väder vi har fått idag då =) Hoppas bara att det inte blir som igår, jättefint på morgonen och en massa moln och regn på eftermiddagen...


Igår var jag ju till Arbetsförmedlingen i Karlskoga och mamma följde med så vi kunde gå lite på stan efteråt... Känns lite meningslöst att åka in till Arbetsförmedlingen bara, för dom sa att dom inte hade tid att ta alla så vi fick fylla i en lapp, precis som förra gången... Då tycker jag att man lika gärna kan ringa till dom eller maila, men det går inte för sig...


Efter Arbetsförmedlingen iallafall, så åkte vi till Ojojoj, där köpte vi doftpåsar =) Men vanlijdoft *Mmm*... Sen tittade vi i fönstret på Hus No 4, men jag lyckades få in mamma dit, mot hennes vilja och jag förstår varför =P För det slutade med att mamma köpte dyra saker =P Och jag en sten med text och en bricka till mamma =) Men hon har inte ens sagt tack ju =/ Men det glömdes väl bort när hon såg tallrikshyllan kan jag tänka mig... Sen vidare till Bokia, där mamma skulle köpa färg, men hittade ingen så då blev det att gå till bilen och lämna alla saker och sen in på Willy´s och handla lite... Sen åkte vi till OK och köpte en varsin mjukglass =) *Mums*... Sen hem till mamma och sen åkte jag hemåt efter en stund...

Väl hemma så städade jag lite, dammsög och torkade golven iallafall, sen ringde Krister och sa att han skulle jobba över till halv 6... Så då tog jag hundarna och gick promenader i det molniga vädret och precis när jag kom in efter sista promenaden så öste regnet ner =) Sen vid 20 över 5 så ringde jag Krister och skulle kolla om jag skulle hämta honom, men då var han inte klar än, men han tyckte att jag kunde komma och hålla honom sällskap iallafall, så jag åkte upp till hans jobb och när jag kommer dit så håller han på att fixar rost och spacklar på Anna´s bil.... Och så sitter han och slipar med grovt sandpapper på skärmarna, ajajaj.... inte bra... Så frågade jag honom om han hade våtslippapper för det måste man ju ha, jo visst, då tar han från 320 papper =S Man ska ju ha 2000 papper... Sen slutade det med att jag fick ställa mig och spackla på bilen... Och nu känns det som att han kommer att förstöra det jag gjorde igår och han sa också igår "det kanske är bättre att du kommer hit imorgon och fixar det här"... Men nepp, det får han allt fixa själv =P

Jag ska ju fixa den pyttelilla rosten som har kommit fram på min bil när den startar sen och så har jag ju lovat mamma att fixa hennes också, så ska ju 945:an fixas också innan den ska säljas... Så jag har att göra tror jag.... =P

I förrgår var vi och tittade på ett hus =) Allt var perfekt, läget var helt underbart =) Men huset var lite litet =( Men vi ska nog kolla på det igen om det går att bygga ut på nåt sett, nu tänker ni säkert att det alltid går att bygga ut, men nej, inte vid det här huset, lite krångligt att förklara... Men huset iallafall då, det är ett ganska stort kök på nedervåningen och ett rum som är ungefär lika stort som köket, sen ett rum på övervåningen, sen är det ett uthus och en mindre lada till det och det bästa av allt är att det är jättestor tomt med vatten runt om hela gården förutom där ifrån man kommer via vägen... Och vägen är en enskild väg med väg bom =) Tala om att det är helt perfekt, jag vill ha =) Plus att det inte ligger för långt bort men ändå på landet... Som tur är så är inte huset ute på annons att det är till salu, utan vi har fått veta det av Kristers jobbarkompis som bor i närheten... Så chansen är stor att det kan bli just vårat... Vi diskuterade llite igår om huset också, för först tänkte vi att det vill vi inte ha, för huset är så litet, men sen kom vi på att om det inte går att bygga ut så kan man ju alltid bygga nytt på det lilla gärdet nere vid vattnet =)
Så Krister ska och prata med banken på fredag så får vi se vad som händer =) Ni får hålla tummarna för oss att det blir vårat =P

Nu ska jag ta och gå ut med hundarna sen ska jag upp till barnmorskan igen för dom ska kolla blodtrycket så jag kan få mina p-piller... Men det går väl fort hoppas jag... Så ska jag gå dit också =) Så jag får lite motion =P Men det är ju soligt och fint ute, så det gör ju inget att man får gå lite...

Ha det så bra!!


Kommentarer
Postat av: Mamma

TACK! gulle dig =)

Tror jag tappade all vett & sans, hihi!!!

Jag tror det blir toppen med huset, vill gärna kolla!!!



Kram kram

2009-05-13 @ 12:20:08
URL: http://ankislillavarld.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hejsan!

Kul att se att ni varit och kollat på hus =)



Själv har jag ju bott i ett rum och kök utan vatten och avlopp i flera år, men i sommras när jag skaffade sambo så har vi rustat må du tro!



Så nu har vi ett nybyggt badrum, ett stort kök och en hall med varsin, box och boxskylt till de stora herrarna, även fixat till ett sovrum och vardagsrum.

Det har tagit tid och kostat mkt pengar men det har det varit värt =D (bodde i garaget hela hösten-vintern med hundarna, lite kallt kan man säga)



Så ni kommer få det så mysigt även om det känns litet, det bästa är ju när hundarna kan springa ut och in som de vill...



Lycka till!

Kram

2009-05-13 @ 12:37:16
Postat av: Linda

Mamma - Ja det tror jag med =P Vi kan väl åka dit nån dag så du får kolla...



Jenny - Va kul, bor du kvar där vi var och hälsade på dig?? Fast det är kul och fixa också =) Vi får ta och komma och hälsa på dig nån gång, var ju så längesen nu...



Hoppas allt är bra med er, pussa dom fina pojkarna från oss...

Kram kram

2009-05-13 @ 14:36:59
URL: http://bigbeauties.blogg.se/
Postat av: Mamma igen =)

Tack, gulliga du!

Den kommentaren värmde ett MAMMA-hjärta ler



Stoooora kramar

2009-05-13 @ 19:12:00
URL: http://ankislillavarld.blogspot.com
Postat av: Jenny

Halloj!

Ja, vi bor kvar där.

Har ju tittat på lite gårdar i karlstad men än har vi inte hittat den rätta, men sen har vi ju fått det så fint hemma också så nu är det ingen panik =)

Bara att komma och kika förbi om stunder finns.



Vovvarna sa att allt är bra och att de trivs nu när de får ligga ute och sola ;-)

Hälsar tillbaks...



Trevlig helg på er!!

Kram

2009-05-15 @ 10:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0