Utställning...

Idag har mamma och jag varit på utställning i Botorp med Ace... Han skötte sig kanon bra, den lilla godingen, och det var många hundar som gjorde utfall både på det ena och det andra... Men Ace bara stog/satt och tittade =) Så snäll så...

Men när det var våran tur in i ringen så gick allt bra, förutom att Ace inte riktigt ville att domaren skulle ta på honom... Och så har ju Ace ljud för sig jämt och då trodde tydligen domaren att Ace morrade, vilket han inte gjorde =/ Så det va lite synd.. Men en fjärde och sista plats blev det (pga att domaren trodde att Ace morrade)... Men bättre lycka nästa gång =)

Här är iallafall kritiken:

"Bra storlek och typ, bra skalle, bra bett, bra ögon, bra bröstdjup och förbröst, tillräcklig benstomme, tillräckligt vinklad fram och bak, framsysk i sitt framställ. Måste tränas mer.Morrar när jag tar på honom"

Så förutom det lilla felet med att Ace skulle ha morrat så gick det himla bra faktiskt =)

Så skulle ju mamma ta kort, men hon skickade över kameran till Anki =) Som inte kunde med min kamera tror jag, för det såg ut som om hon knäppte kort hela tiden, och när vi kom hem och skulle titta på dom så fanns det bara ett kort på kameran och det var jätte mörkt =S Men bättre lycka nästa gång här också kanske =P

Har kollat ut 2 utställningar till som jag ska ta med mamma och Ace på iallafall och det är en i Mariebergsskogen (Karlstad) den 1:a Maj, en inofficiell...
Och så är det en i Nora den 21:a Maj och det är en officiell för bruksraser och inofficiell för övriga =)
Så hoppas att ni vill med nu mamma =P

Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0