4:e Maj

Lite uppdatering nu då :)
Det har ju hänt en hel del sen sist...

Bland annat har JAG haft årets första fästing på mig, dock så kröp den fortfarande, å fy så äckligt det var... Så nu blir det att ge Harry Frontline droppar... Elsa får nog klara sig utan fästingmedel i år tror jag, hon är ju så liten än...

Så har vi köpt alla grejer till min bil nu, så nu väntar den bara på att få bli ihop plockad :D Så snart så kanske man får åka turbo igen :) Läängtar...

Sen har jag fått förlängt jobb också, himla skönt :) Anneli kom har kommit tillbaka från mamma ledigheten, men jag är fortfarande kvar :) Men det är ju himla mycket nu innan studentbalen och studenten och alla bröllop som ska vara nu i sommar/höst.

Och i fredags var jag in till veterinären med Elsa för hon skulle få sin andra rabies spruta, det gick hur bra som helst... Hon är så duktig lilla skruttan... Så valde hon ett ben där också som hon skulle köpa...

Och i helgen som var, var ju jag ledig... Så då hann vi med en sväng till Marieberg, så jag köpte nytt halsband till lilla skruttan också :) Så nu är hon sååå fin så i sitt rosa halsband :D

Och igår så började våran valpkurs :) Tala om toppenstart på veckan :P 
Alla tyckte att Elsa var såå söt... Och så var det 13 hundar med i våran kurs, allt från 13 veckor till 1.5 år... Sen delade dom in oss i små grupper, så i våran grupp var det Elsa, en liten shitzu (stavning? ;P) en liten engelsk staffe och en storpudel... Sen var det jätte blandat med raser, mestadels blandraser...
Men det som var extra roligt med kursen var att Elsa var super duktig.. Hon kunde ju redan allt som vi skulle göra, så vi fick gå på dom lite svårare grejerna, och så fick vi svårare hemläxa :) Hon var som värsta brukshunden på plan, super snabb och riktigt duktig... Struntade fullständigt i dom andra hundarna när det var dags för oss att träna... Jag är såå stolt över min lilla tjej...
Och så kommer Krister vara med på Elsas valpkurs också, det tycker jag är kul... Han har inte varit med på varken Enzos eller Harrys kurser, bara på avslutningarna. Så det är jätte kul att han vill vara med på Elsas kurs...

Nu ska jag kika runt på lite bloggar, sen blir det städa här hemma...


Enzo :´(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0