1:a April...

Va fort tiden går... Känns ju som att det nyss blev nytt år, men det är ju hela 3 månader sen...

I tisdags var Elsa och jag och hälsade på Anna, Kim och Baltazar... Så Elsa skulle få busa lite med Baltazar... Å det gick ju ganska bra... När Anna busade med Baltazar så hjälpte Elsa till, men hon ville inte riktigt busa själv med honom... Tok hunden ;P
Sen gick vi ut och busade och då kom Baltazars granne Nelly dit också, så Elsa hann inte riktigt med dom snabba vovvarna... Men hon nöjde sig med att leka lite med Kim istället :)

Sen igår så var mamma och jag inne till veterinären.. Harry fick sin 3 års spruta... Och han var så rädd min lilla pojk... Satte sig på vågen som stog inne i ett hörn och så skakade han massor... Tyckte så synd om honom... Så morrade han lite när veterinären kom nära... Men han var så duktig min lilla skrutt... Så vägde han 60.2 kilo... Lill pojken :)
Och Elsa fick sin första rabies spruta och så fick hon nån mer vaccinations spruta som kunde vara bra att ha om man skulle utomlands sa dom... Men knasiga jag glömde ju fråga vad det var för nåt :S Får ta det med dom sen... Och hon vägde hela 17 kilo igår.... Det går undan... Inte så konstigt att hon känns så tung när man ska bära henne...

Och igår kväll så tyckte jag att Budweiser morrade, och sant, det gjorde han... Och slickade mellan benen... Så jag försökte få honom att kissa... Men det gick inte... Han bara morrade ännu mer... Så idag är jag upp tidigt, ringde veterinären och fick en akut tid halv 11... Det är urinsten igen... Tycker så synd om min lilla älskling... Att han aldrig ska få slippa alla problemen med kissandet... Han äter ju rätt mat nu och han dricker mycket vatten, men iallafall kommer det tillbaka hela tiden... Fast nu har det endå gått rätt lång tid sen han hade det sist... Har ju gått runt ett år sen sist nu...

Så har jag ju tagit en massa bilder och filmat mina sötis hundar också... Så tog jag kort på Anna, Kim, Baltazar och Elsa också... Och så en massa på mina hundar ute på gärdet... Så det blir att försöka lägga upp dom nån dag...

Nu ska jag göra mig iordning för att åka iväg till veterinären med Budweiser... Ska hämta mamma också, hon får alltid följa med till veterinären... Hon är så snäll och ställer upp jämt! Älskar dig mamma!



Enzo ~ Kan fortfarande inte förstå att du är borta och inte kommer komma tillbaka till mig... Jag hoppas hela tiden att du ska stå där utanför min dörr en vacker dag... Men innerst inne så vet jag nog att det aldrig kommer att inträffa... Men jag saknar dig så mycke, du var mitt allt Enzo... Det bästa jag hade, världens finaste <3 Finns nog ingen som förstår vad du betyder för mig, vill att du ska komma hem till mig igen... Älskar dig massor min fina Enzo... Du kommer alltid att vara den bästa... Fy fan va jag saknar dig!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Stora tjejen med sina 17 kg!! :) Det dröjer inte länge förrän hon väger mer än Harry, hihi!!!

Hoppas lill kissen eran kryar på sig, inte kul med njursten :(



Ser fram emot att träffa Elsa i helgen!! ;)

Kramis

2010-04-01 @ 15:23:01
URL: http://blog.molossers.se
Postat av: Anna Rasmussen

Sprutan som Elsa säkert fick i samband med Rabies är mot Leptospiros(vilket många veterinärer inte ens rekomenderar då det inte är krav på den för utomlandsvistelse). Jag tycker absolut att man ska vaccinera mot det även om man har en hund boende i sverige!



Min faraohundshane Gin fick det och avled när vi bodde i slingan, han var alltså inte ens utomlands!

2010-04-03 @ 17:33:22
URL: http://www.ginga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0