20:e Augusti... 2:a inlägget idag

Nu har vi precis kommit hem från veterinären, jag är mycket lugnare nu... Enzo kommer inte dö för mig  =) inte än på ett par år iallafall förhoppningsvis...
Veterinären gjorde ultraljud på blåsan, prostatan och njurarna och hittade inget fel förutom att själva "väggen" runt blåsan var något för tjock...
Så sa han att en del hundar har högre njurvärden än andra, så vi ska tillbaka ett par gånger med 1 månads mellanrum och ta nya njurvärden så vi får se om dom förändras...

Men det dom har kommit fram till idag iallafall är att lilla gubben troligtvis är inkontinent... Så nu har vi fått medicin som han ska äta 3 gånger om dagen så vi får se om det blir bättre och troligtvis ska han äta det resten av sitt liv...

Men det här har verkligen varit en lättnad att få se och höra... Jag var verkligen säker på att Enzo var dö sjuk, att jag inte skulle få ha honom kvar...
Så nu hoppas jag bara på att njurvärdena ska visa samma ungefär dom andra gångerna också, så att det inte är något fel med dom... Men dom var lika stora och det såg inte ut som om det var något fel på dom på ultraljudet iallafall...

Så nu känns det bättre igen =)

Så nu ska vi ta en mys dag här hemma och Enzo ska bli mer bortskämd än vad han redan är... Jag ska verkligen ta vara på alla dagar med mina älsklingar...
Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv som jag har varit dom här dagarna, det har verkligen varit hemskt.... Tack och lov att vi har världens bästa veterinärer här, jag är så glad att dom finns... Vad skulle jag annars ta mig till... Jag och mina djur bor ju i stort sett hos veterinären =P

Ha en bra dag i solen =) Det ska jag och pojkarna ha...
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0