R.I.P Britta...

I lördags orkade inte våran lilla spindel Britta längre =´( Hon blev nästan 6 år, men kunde ha levt mycket längre... Men nåt var konstigt med henne... Var med mamma in till veterinären i fredags och passade på att fråga om dom visste vad som kunde vara fel, men dom hänvisade mig till nån Gunnel i Stockholm... Men det är ju försent nu, men tänkte att jag ändå ska försöka få tag på henne, så kanske jag kan få veta vad som hade hänt med Britta...

R.I.P Britta 2003-07-08  -  2009-04-25

     



HELGEN:

På fredagen så följde jag med mamma in till veterinären med Diesel och Ace som skulle vaccineras =) Det gick ju bra, och Diesel den lilla godingen är en riktig pussgurka, han pussade på alla som gick förbi... Såå söt...
Sen på kvällen blev det grilla =) Så det fixade mamma, Sofia och jag medans Krister och Nicklas plockade av det allra sista från Audin... Hundarna var också med, så dom var i husvagnen hos Krister och Nicklas, sen gick mamma och jag promenader med alla vovvarna....

Lördagen började med att vi åkte ut i skogen med hundarna i det härliga vädret, var ute i ett par timmar, så skönt va det... Så vi gick in i skogen och gick efter en liten å, där hundarna badade och helt plötsligt så blev det tvärdjup och Enzo fick simma och Harry skulle hoppa till Enzo (Harry har aldrig badat mer än tassarna, han är lite rädd för vattnet) sagt och gjort, hela han sjönk under vattnet, så det var bara för honom också att sätta igång och simma.... Men inte blev han rädd för det, nej då han fortsatte och badade... Och så såg vi en massa grodor och två ödlor när vi var ute också... Tog en massa kort också på hundarna som jag tänkte lägga ut, men det blir inte idag, kanske imorgon =)
Så hade dom kapat ner en massa träd där och gjort jätte stora spån, fast det var en massa barr och andra trädgrejer i högarna också, så jag satte mig där och plockade ut dom fina bitarna, tog ett tag för jag plockade en och en halv påse... Det hade jag tänkt att jag skulle tvätta och ha som botten material i Brittas terrarium... Men så blev det inte då Britta var död när vi kom hem....
Senare bar det av till mamma för att grilla igen... Och så körde vi iväg Audin till skroten också.... Det var ju en mindre upplevelse... Att få upp audin som bara var ett chassi utan däck eller nåt, allt som gick att at bort var också borttaget, så det var ju bara själva balkarna kvar...Så Krister och Nicklas åkte och hyrde en släpkärra på OK, sen så drog/bar vi upp Audi på den mycket för liten kärran, men det gick bra, stack utanför lite här och där bara... Sen spännde dom fast den lite grann, sen åkte vi in till Bjuhrs med den, och där skulle den ju av kärran också, det slutade med att den nästan hamnade på taket, men det gick bra =P
Sen hemåt igen, eller ja, först köpte vi mjukglass =) sen hemåt och då kom smarta Nicklas och Krister på att det stog ju en till skrotbil där som hade en ratt som Nicklas ville ha, så det var bara att åka hem till oss och hämta verktyg och sen in till skroten igen... Och självklart hade dom inte rätt verktyg med sig, så Krister ringde Jonny så det var bara att åka till honom och hämta mer verktyg... Sen fick vi med oss ratten iallafall, sen köpte jag mer mjukglass =)
Sen hem och grilla och gå promader med hundarna som också var med oss...

Igår så kom vi på att vi skulle städa, det var egentligen meningen att Krister och Nicklas skulle åka in till garaget och greja med min bil, men så blev det inte... Vi tvättade en massa och hängde undan alla vinterkläder... Städade undan en massa saker som vi inte använder och som bara står och tar en massa plats och lite så... Och nu känns det mycket bättre... Jag ska bara dammsuga och skura golven idag så är det klart =)
Så hade vi tänkt åka till mamma och mäta lite på husvagnen, till förtält och så... Och till pappa och fixa lite med båten, men så blev det inte, får bli nån annan gång...

Idag ska vi till veterinären och köpa kattmat, sen köpa hundmat och dricka också... Så det blir en sväng in till Karlskoga... Så skulle vi skjutsa hem Sofia också...

Nu ska jag ta och städa det sista... Sen blir det att gå ut i värmen en stund =)
Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0