Britta =(

Igår köpte vi mat till Britta (spindeln) och när vi skulle mata henne så såg vi att hon är väldigt sjuk, nästintill död =(
Hon har varit lite konstig på baken i ett par dagar, men vi trodde att det har varit för att hon har druckit lite dåligt med vatten... Men så är det nog troligtvis inte...
Iallafall igå när Krister skulle mata henne så stoppade han ner en syrsa och hon var inte intresserad, så hon skulle vända sig om, men då trillade hon omkull =/ Så då skulle han ge henne en larv istället, men det ville hon inte heller, hon har verkligen gett upp, hon la sig i vattenskålen så jag trodde att hon skulle drunkna...
Lilla gumman... Jag har varit och snurrat runt på en massa forum och sidor på internet för att kunna ta reda på vad som har hänt med lilla Britta, men det står inte någonstans... Men vi tror inte att hon klarar sig igenom dagen idag =´( Hon är verkligen jätte dålig... Och ingen veterinär häromkring tar emot spindlar heller....
Stackars våran lilla gumma, hon är ju bara lite mer än 5,5 år och dom lever ju i 25-30 år....


Fina Britta...


Igår var vi inne till ÖoB, Krister, jag och mamma... Hittade en hel del skoj... Och va mycket folk det var, mest en massa utlänningar som var precis överallt och knuffades... Sen när vi gick ut därifrån så var det världens kö för att ens få komma in i butiken, så det stog en securitas vakt och släppte in ett par stycken då och då.... Tur att vi kom dit tidigare =P
Sen så åkte vi till Thomas Zoologiska för att köpa mat till Britta.. Och sen Coop Forum och handlade lite mat...
Sen var det bara att åka hem och göra pannbiff och mos =)
Efter det tog vi hundarna och gick en promenad nere vid älven...Rätt skönt att gå där nere på kvällen, helt vindstilla på vattnet och man hör bara fåglarna som kvittrar =)

Sen var det dags för ett nytt försök med att få Britta att äta lite, Krister delade en larv och duttade det där klägget som kommer ut mot hennes gaddar, men hon ville inte ha för det... Jag tror att hon har gett upp helt, hon vill inte längre... Men hon har iallafall rört lite på sig inatt och förut idag... Hoppas hoppas att hon klarar sig...

Cappe fick ett hus igår =) Han tyckte nog att det var lite läskigt först, han luktade jätte mycket på det, sen helt plötsligt sprang han i världens fart in i huset och sen ut lika fort igen =) Och så höll han på så, han var nog lite busig tror jag... Sen så stannade han där inne, så han somnade väl =) Men i natt har han sovit på sin vanliga plats... Så det kanske bara var ett "lekhus" för honom... Han är såå söt lilla godingen...

Nu ska jag ta och fixa mig lite, ska med mamma till veterinären sen och vaccinera Diesel och Ace, det ska bli en upplevelse =) *haha*... sen så sa Krister att vi kanske kunde grilla idag =) Vore ju gott eller vad säger du mamma? =P

Ha en bra helg...

Kommentarer
Postat av: Anna

Stackars lilla Britta... Tycker ni kan köpa ett djur man vågar ta på, ex en boa eller något =)

Hur fan får du bloggen så fin?

Jag fattar nada, men å andra sidan är jag ju lite dum =P

Kram kram

2009-04-26 @ 17:22:11
URL: http://gumminasan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0