7:e April...

Fortfarande detta härliga väder ute... hoppas bara att det håller i sig över påsk =) Vore inga som helst fel, när det är långhelg och allt =P

Igår så böt Krister och Nicklas bränslepumpen i min bil, och det gick inte smärtfritt den här gången heller, för tro på fan att bränslepumpen var lite större än den som satt på, alltså allt var lite större, kopplingar och allt =/ Så det var bara att dra in till Karlskoga (Mekonomen och Autoexperten) och ja... dom kom ju på det när klockan var 8 minuter i 6 och både Autoexperten och Mekonomen stänger 6... Dom kom på att vi tar Mekonomen, för vi skulle ju bara hinna till ett ställe.... Kom fram till Mekonomen och det var redan stängt, fan också! Så vi hoppades på att Autoexperten var öppet fortfarande, klockan var ju 6 nu... Men det var öppet, dom skulle precis stänga... men tror ni dom hade nån sån grej vi skulle ha då?! Nepp... Dom sa att det får vi nog fråga om på Däckson... Hmm.... Ja, det var ju också stängt...
Så vi åkte till Krister´s jobb och kollade, och dom hade nåt som gick att använda =) Sen var det bara att åka till OK och köpa bränsleslang och slangklämmor =)

Hem igen till min bil och så skulle dom plocka ihop den och jag skulle göra mat... När maten var klar så gick jag ut till dom, och dom var nästa klara.. Då var det bara det stora testet som skulle göras då... Vi stog där alla tre och hoppades att den skulle starta... Den hoppade igång i två sekunder eller nåt, sen så ville den inte mer... Så det var visst inte bränslepumpen som var felet heller då =/

Så till helgen nu ska Krister göra ett komptest på den och kolla... Om det inte visar nåt fel så ska vi köpa bränslepumpen till tanken också...

Det är en jäkla bil att krångla.... Men sen när den väl går så lär den ju ska gå ett tag också.... För snart är allt utan motor och kaross bytt....

Igår kväll vägde jag Cappe igen också... Tänkte att jag skulle göra det varje måndag för att hålla lite koll, kul att se hur han växer och så... Och förra tisdagen vägde jag ju honom och då vägde han 82 gram och igår (måndag) så vägde han 97 gram... Tala om att han växer för min lille grabb.... Och han är ju såå mysig... Idag fick han lite kattmat också och det tyckte han var jättegott... Han smaskade i sig det fort sen på den vanliga maten... Och igår fick han spagetti också och då åt han upp allt som han fick, det är det enda som han har ätit upp allt av, annars brukar han spara massor... Så jag antar att det var populärt...

Nu ska jag ta och fixa lite, ska ner till mamma en sväng... Har skrivit ut ett papper till henne och så skulle vi städa Snövits bur... Så Enzo och jag ska ta en promenad till mamma och monstren =P (Diesel & Ace)...

Just ja... Min lille Potta (Harry) börjar bli bättre i ryggen också... Och Quattro har slutat klia på sitt sår så det håller på och läker.... Hoppas bara att dom får vara friska sen *Peppar peppar....*

Ha det bra...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj! Vad han växer lille Cappe! Nu blev jag ju nyfiken på vad hans syskon som är kvar här hemma väger, har inte kollat på länge. Kul att jämföra:) Roligt att läsa också att Harry och Quattro börjar bli bättre. Men den där bilen du har verkar inte riktigt frisk dock hihi

Kram!!

2009-04-07 @ 22:27:16
Postat av: Mamma

Lilla Snövit väger 104 gram, vi leder ligan fniss...ändå tycker jag att han är kräsen med maten...Vilken liten sork, haha!...men söt är han!



Kram kram

2009-04-07 @ 23:32:44
Postat av: Linda

Ja... Du får väga dom Isabelle och skriva hur mycket dom väger... Men va fort det går, så mycket på bara en vecka... Fast det syns ju också, dom har ju blivit jätte stora.. Vilka goa nallebjörnar =)



Kram kram

2009-04-08 @ 09:37:36
Postat av: Isabelle

Vi verkar hålla jämna steg när det gäller vikten på våra små. Honan jag sprade väger 99g idag och hanen väger 102g:)

2009-04-08 @ 18:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0